Skip to main content

OSK Advocaten

In onze hoofdstad ben ik in gesprek met Pieter de Jong en Karin Beun van OSK Advocaten. Pieter is verantwoordelijk voor het financiële reilen en zeilen van het kantoor en Karin is juridisch secretaresse. OSK Advocaten is een gecombineerde strafrecht en civiele praktijk met een specialisatie in rijbewijszaken, zoals snelheidsovertredingen, rijden onder invloed en problemen met het CBR. Zij zijn in 2021 gemigreerd naar het cloud-platform van Conict.

Als je overigens iets met oude panden hebt, dan val je hier met je neus in de boter. Ik zie hoge plafonds , prachtige ornamenten en glas in lood. Er wordt mij uitgelegd dat het pand ooit in opdracht van Heineken is gebouwd en later is gekocht door de vrijmetselaars van Amsterdam. In 2012 is alles gerenoveerd en een gedeelte verhuurd aan OSK advocaten. Een prima plek om te werken, lijkt me.

Wie

Karin Beun & Pieter de Jong

Waarom

Onze dienstverlener stopte er mee, overstappen was onvermijdelijk.

En…?

Het bevalt goed, de omgeving is stabiel en doet het altijd! 

Maar goed, de vraag is; waarom zijn jullie overgestapt naar Conict?

‘Onze vorige leverancier had een cloud-infrastructuur waar wij gebruik van maakten. Om deze omgeving op peil te houden, moest er flink geïnvesteerd worden. Omdat hij dit niet meer wilde, heeft hij besloten te stoppen met de dienstverlening. Overstappen was voor ons dan ook onvermijdelijk.’

Hoe zijn jullie bij Conict terecht gekomen?

De vorige cloud-leverancier heeft contact gezocht met de leverancier van onze branche-applicatie om een geschikte partij te vinden die onze omgeving kon overnemen. Zij adviseerden om in ieder geval met Conict te gaan praten.

De toevalligheid wil dat Patrick (Nachtegaal, directeur bij Conict) en Pieter elkaar al lang kennen. Voldoende aanleiding om in gesprek te gaan!

Zagen jullie op tegen de overstap?

Nee helemaal niet. Omdat Patrick erbij betrokken was, wist ik dat het goed zou komen. En dat klopte ook ?.

En hoe bevalt de nieuwe omgeving?

Echt heel goed. Onze vorige omgeving haperde nogal eens. Dat valt nu pas op omdat we hier geen last meer van hebben. Het is erg fijn dat het nu wel elke ochtend werkt. De omgeving is stabiel en doet het altijd.

Hoe ervaar je de helpdesk?

Heel fijn. De helpdesk is meteen ter zake kundig. Zaken hoeven niet meerdere keren te worden uitgelegd. Er wordt snel gereageerd en de meeste zaken worden direct opgelost. Alleen 24 x 7 ondersteuning zou nog mooier zijn ?. *

Zijn er nog zaken die je kwijt wilt?

Jazeker, de flexibiliteit in accounts is erg fijn. Het is echt super dat je maandelijks je accounts kan op- en afschalen en je dus niet voor langere periodes aan een abonnement vast zit.

* Wanneer de werkomgeving stabiel is en altijd werkt, heb je geen avond- en weekend ondersteuning nodig ?. Maar, mocht het toch een keer nodig zijn, probeer het gewoon en misschien word je wel aangenaam verrast ?.