Skip to main content
How to:

Conict Cloud Bureaublad instellen op MacOS

By 21 oktober 2021oktober 29th, 2021No Comments

HowTo: Verbinding maken met het Cloud Bureaublad vanaf een Mac

Het Conict Cloud Bureaublad maakt gebruik van het RDP protocol. In Windows is deze standaard beschikbaar middels de toepassing Verbinding met Extern Bureaublad. In het MacOS is deze toepassing standaard niet aanwezig maar wel beschikbaar.

Volg onderstaande stappen om verbinding te maken met het Conict Cloud Bureaublad vanaf je Mac.

1.

Open de MacOS AppStore en zoek naar de app Remote Desktop.

2.

Installeer de app Remote Desktop die afkomstig is van Microsoft. Deze is te herkennen aan het volgende logo:

3.

Tijdens de installatie van de App dien je jezelf aan te melden met een Apple iCloud account. Dit is verplicht om een App uit de AppStore te kunnen downloaden.

Wanneer de Microsoft Remote Desktop App succesvol is geïnstalleerd kan deze opgestart worden.

4.

Het is niet verplicht om de toegang tot de Camera en/of Microfoon toe te staan.

Maak een keuze voor de volgende twee vragen:

5.

Nu de Remote Desktop App is geïnstalleerd, kunnen we de snelkoppeling gaan downloaden zodat er verbinding gemaakt kan worden.

6.

Open Safari en ga naar https://inloggen.conict.cloud en meld je aan met je persoonlijke accountgegevens van Conict Cloud Bureaublad.

7.

Eenmaal ingelogd klik je op het “tandwieltje” rechts bovenaan de pagina en plaatsen we de optie Startmethode op Het RDP-bestand downloaden.

8.

Vervolgens klik je op de optie Conict Cloud om het .RDP bestand te downloaden.

Het .RDP bestand wordt nu automatisch opgeslagen in de Downloads map.

9.

Open het Conict Cloud.RDP bestand uit de Downloads map en maak verbinding door je persoonlijke accountgegevens van Conict Cloud Bureaublad in te vullen.

10.

Klaar!