HowTo: Laat Conict even meekijken op je Mac
Soms is het fijn als Conict op de lokale MacOS werkplek kan meekijken voor ondersteuning. Daar hebben wij de juiste tooling voor. Nu nog even activeren!
Vanaf MacOS versie Mojave (10.14) gaat dat iets lastiger omdat er privacy regels worden gebruikt die bepalen welke applicaties een schermopname mogen maken. Volg de handelingen op deze pagina om de Conict Hulp op Afstand tool succesvol te kunnen gebruiken.
1.
Ga naar de Help pagina (rechts bovenin) en kies het Apple logo om de Hulp op Afstand tool te downloaden.
2.
Safari dient toestemming te krijgen om Downloads te mogen starten. Sta deze toe.
3.
Het bestand Conict-Support-SOS.dmg wordt nu gedownload en opgeslagen in de Downloads folder. Open het bestand vanuit de taakbalk.
4.
Dubbelklik op de applicatie Splashtop SOS
Indien je gebruik maakt van een Apple M1 Macbook, dien je Rosette te activeren. Klik op Installeer om Rosetta te activeren.
5.
Indien je gebruik maakt van een Apple M1 Macbook, dien je Rosetta te activeren. Klik op Installeer om Rosette te activeren.
6.
Om de activatie van Rosetta te voltooien dien je het beheerderswachtwoord van MacOS in te vullen.
7.
Accepteer de melding dat Splashtop SOS een app is die afkomstig is van het internet.
8.
De Conict Hulp op Afstand tool wordt nu opgestart. Open de Systeemvoorkeuren om de toegankelijkheidsfuncties te wijzigen zodat Splashtop SOS toegang krijgt tot MacOS.
9.
In de systeemvoorkeuren wordt onderdeel Beveiliging en Privacy geopend. Klik op het hangslot om wijzigingen te kunnen doorvoeren. Voer het beheerderswachtwoord in en vink vervolgens Splashtop SOS aan bij onderdeel Toegankelijkheid.
10.
Doe nu hetzelfde voor onderdeel Schermopname.
11.
Nu de Privacy instellingen goed staan ingesteld, kan de Conict Hulp op Afstand code aan de Conict engineer doorgegeven worden.